tiistai 21. marraskuuta 2017

Tehtävä 6: TUOTTEISTAMINEN

  1. Olet perustamassa mainostoimistoa ja tarvitset tietoa joukkoviestintämarkkinoiden kehityksestä. Etsi tilastokeskuksen verkkosivuilta joukkoviestintämarkkinat 2015 -tilasto. Tutki piirakkakuviota ja pohdi, miten joukkoviestintämarkkinat ovat muuttuneet 2000 - 2015. Miten tieto voisi sinua alan yrittäjänä hyödyttää?



  1. Ota selvää googlea apuna käyttäen, millaisia palveluita mainostoimisto tarjoaa. Tutki tämän jälkeen teoriamateriaalin dioja “palvelutuotteen kerrokset”. Mikä olisi sinun mainostoimiston tarjoama ydinpalvelu? Millaisia lisä- ja tukipalveluita voisit tarjota?



  1. Etsi tilastokeskuksen sivuilta katsaus “Kulttuurityöllisyys työvoimatutkimuksen mukaan (31.8.2016)” Mitä voit sanoa mainonnan toimialalla päätyönään työskentelevien henkilöiden työllisyystilanteen kehittymisestä vuosina 2011 - 2015?



  1. Tutustu Suupohjan yritysrekisteriin. Kuinka monta yritystä tarjoaa tietoliikenne ja tietojenkäsittelypalveluita? Tutki listassa olevia yrityksiä. Onko rekisterissä kilpailijoita mainos-/graafiselle alalle? Miten tärkeä mielestäsi on mainostoimiston sijainti asiakkaisiinsa nähden?



     5.  Miten yritys voi käyttää hintaa markkinoinnissaan (ks. loppupään diat)?
           Pohdi esimerkkituotteita/palveluita näille tavoille?
Keksitkö yrityksiä, jotka ovat valinneet pääasialliseksi markkinoinnin

kilpailukeinokseen halvan  hinnan?




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti